Google+ Start   |   E-mail   |   Newsletter:

MkPixelMASTER

 Mk Pixel MASTER

"MkPixelMASTER - Twórz własne dzieła sztuki na adresowalnych diodach LED!"

 

Pobieranie programu

Kliknij tutaj aby pobrać program MkPixelMASTER

MkPixelMASTER to potężne narzędzie do grafiki rastrowej, stworzone z myślą o entuzjastach budowania i programowania własnych wyświetlaczy kolorowych, zwłaszcza tych opartych na adresowalnych diodach LED. Ten zaawansowany program umożliwia nie tylko tworzenie własnych grafik, ale również łatwą i intuicyjną animację.

 

Mk Pixel MASTER - main window & movie maker

Z mnóstwem fajnych narzędzi, niektórymi zbliżonymi do tych z Photoshopa, MkPixelMASTER oferuje szeroką gamę możliwości edycji i tworzenia grafik. Możesz ustalać kolory pędzla i tła, przywracać domyślne wartości, a także łatwo zamieniać je między sobą. Narzędzie PIPETA pozwala na pobieranie próbki koloru, a ColorPicker dla PEN i BRUSH ułatwia precyzyjne dopasowanie odcieni.

 

Program zapewnia różnorodne narzędzia, takie jak Pen, Pipeta, Text, zaznaczanie fragmentów obrazka, kopiowanie i wklejanie, inwersję obrazka, a także możliwość tworzenia gradientów. Dzięki funkcjom obracania, ściemniania i rozjaśniania obrazka, a także możliwości powiększania i zmniejszania, możesz w pełni dostosować grafiki do swoich potrzeb.

Okno generatora źródeł w C i tworzenie napisów

 

Najbardziej porywającą funkcją programu jest jego moduł Movie Maker. Tutaj, na specjalnym timeline, możesz dodawać grafiki, tworzone samodzielnie lub pobierane z internetu, aby stworzyć dynamiczne animacje. Podgląd oryginału i skaliowany podgląd w czasie rzeczywistym pozwalają na wizualizację animacji. Co więcej, możesz bezpośrednio podglądać edytowany obrazek oraz odtwarzać animacje na prawdziwym ekranie o dowolnej rozdzielczości, korzystając z mikrokontrolera i interfejsu RS232/UART.

 

Poniżej przedstawiamy poglądowych schemat połączeń dzięki którym można sobie podłączyć do komputera EKRAN PODGLĄDOWY  -  na którym będzie wyświetlane w czasie rzeczywistym podczas projektowania - to co znajduje się w polu roboczym programu, Dzięki tej rewelacyjnej funkcjonalności można od razu w trakcie projektowania widzieć własnym okiem jak projektowane grafiki lub animacje będą wyglądały na rzeczywistym ekranie zbudowanym np z adresowalnych diod LED typu WS2812B

Schemat połączeń do szybkiej budowy ekranu podglądowego

Lista elementów części i modułów potrzebnych do zbudowania we własnym zakresie ekranu podglądowego:

  • Przejściówka USB/RS232 (dowolnej firmy) pracująca na wyjściach RX i TX w standardzie TTL
  • Mikrokontroler ATmega1284 lub ATmega1284P (jest pomiędzy nimi różnica)
  • Zewnętrzny rezonator kwarcowy 16 MHz
  • Wsad do mikrokontrolera ATmega1284 lub ATmega1284P (do pobrania niżej)
  • Moduł lub układ Magic HERCULES firmy ATNEL
  • Panel z diodami adresowalnymi WS2812B o dowolnej rozdzielczości 16x16 lub 32x8
  • Można stosować również inne panele oparte o tego typu diody z dowolnymi rozdzielczościami
  • Zasilacz +5V o wydajności prądowej minimum 8A do paneli z diodami
  • Zasilanie mikrokontrolera ATmega1284(P) i Magic HERCULES'a może być albo z przejściówki USB/RS232 albo z zasilacza do paneli diodowych

 

Wsady do mikrokontrolerów ATmega1284 oraz ATmega1284P

Kliknij TUTAJ aby pobrać wsad dla ATmega1284

Kliknij TUTAJ aby pobrać wsad dla ATmega1284P

 

Uastawienia FUSEBITÓW dla mikrokontrolera

ATmega1284

ATmega1284P

 

Jeśli wykorzystujemy TYLKO jeden ekran podglądowy to w USTAWIENIACH programu MkPixelMaster należy dokonać wyboru odpowiednich opcji dokładnie jak przedstawiono to na rysunku poniżej:

Ustawienia MkPixelMaster dlo obsłgi JEDNEGO ekranu podglądowego

 

Opis konfiguracji:

 

  • Zaznacz pole wyboru "Display from RAM"
  • Wybierz właściwy dla swojej przejściówki port COM
  • Wybierz prędkość Baud: 1000000 (w następnych wersjach programu to pole może zniknąć)
  • Zaznacz pole wyboru "Display 1"
  • Wprowadź rozdzielczość swojego panelu LED 16x16 albo 32x8 lub inną
  • Dla typowych paneli w polu WireType wybierz pozycję "wt_T2B_zigzag"
  • Ustaw średnią jasność na poziomie 50%
  • Panele można stackować, czyli łączyć jeden za drugim, w takich wypadkach zaznacz pole wyboru "Stacked" i dostosuj rozdzielczość

 

 

MkPixelMASTER daje również możliwość eksportu gotowych grafik do formatów BMP, JPG i PNG. Moduł Movie Maker umożliwia zapis projektów do własnego formatu *.mkproj, zawierającego metadane i wszystkie pliki graficzne składające się na animację.

 

Program współpracuje z zaawansowaną biblioteką obsługującą adresowalne diody LED, która może być dostosowana do różnych rodzin mikrokontrolerów, od 8-bitowych AVR po ARM/STM i moduły ESP. Dodatkowo, w ramach kursu Magic LED, dostępna jest szczegółowa instrukcja programowania diod adresowalnych w języku C.

 

MkPixelMASTER oferuje intuicyjny interfejs użytkownika oraz profesjonalne kursorów dla różnych narzędzi, zapewniając płynne i efektywne korzystanie z programu. Minimalne wymagania systemowe to Windows 7, 8 GB RAM i zalecany dysk SSD.

 

Chociaż społeczność użytkowników jest dopiero w fazie tworzenia, na kanale Discord dla studentów kursu Magic LED znajdziesz wsparcie i wymianę doświadczeń. Dodatkowo, dostępna będzie dokumentacja oraz liczne poradniki wideo, które pomogą Ci opanować wszystkie funkcje i narzędzia programu.

 

 

MkPixelMASTER to produkt, który dostępny jest natywnie dla systemu Windows, a dzięki kompatybilności z Wine może być uruchamiany również na platformie Linux. Dzięki swoim zaawansowanym możliwościom, intuicyjnemu interfejsowi i wsparciu dla adresowalnych diod LED, program ten staje się niezastąpionym narzędziem dla wszystkich pasjonatów tworzenia i programowania własnych wyświetlaczy kolorowych. Odkryj nieskończone możliwości sztuki pikseli z MkPixelMASTER!

ikona Strona główna ikona O nas ikona Wydawnictwo ikona Elektronika ikona Oprogramowanie ikona Kursy ATNEL ikona Nowości ikona SKLEP ikona FORUM ikona Kontakt ikona Polityka Prywatności Cookie

ATNEL Nowoczesne Rozwiązania - programowanie AVR w C | pisanie programów dla AVR | pisanie programów ATmega | pisanie programów dla AVR | programowanie mikrokontrolerów |
mikrokontrolery AVR programowanie | programowanie w C mikrokontrolerów | programowanie ATmega | programy w C AVR
Realizacja: Dpl Agency - Projektowanie Stron Internetowych