Mk Pixel MASTER
"MkPixelMASTER - Twórz własne dzieła sztuki na adresowalnych diodach LED!"
MkPixelMASTER to potężne narzędzie do grafiki rastrowej, stworzone z myślą o entuzjastach budowania i programowania własnych wyświetlaczy kolorowych, zwłaszcza tych opartych na adresowalnych diodach LED. Ten zaawansowany program umożliwia nie tylko tworzenie własnych grafik, ale również łatwą i intuicyjną animację.
Z mnóstwem fajnych narzędzi, niektórymi zbliżonymi do tych z Photoshopa, MkPixelMASTER oferuje szeroką gamę możliwości edycji i tworzenia grafik. Możesz ustalać kolory pędzla i tła, przywracać domyślne wartości, a także łatwo zamieniać je między sobą. Narzędzie PIPETA pozwala na pobieranie próbki koloru, a ColorPicker dla PEN i BRUSH ułatwia precyzyjne dopasowanie odcieni.
Program zapewnia różnorodne narzędzia, takie jak Pen, Pipeta, Text, zaznaczanie fragmentów obrazka, kopiowanie i wklejanie, inwersję obrazka, a także możliwość tworzenia gradientów. Dzięki funkcjom obracania, ściemniania i rozjaśniania obrazka, a także możliwości powiększania i zmniejszania, możesz w pełni dostosować grafiki do swoich potrzeb.
Najbardziej porywającą funkcją programu jest jego moduł Movie Maker. Tutaj, na specjalnym timeline, możesz dodawać grafiki, tworzone samodzielnie lub pobierane z internetu, aby stworzyć dynamiczne animacje. Podgląd oryginału i skaliowany podgląd w czasie rzeczywistym pozwalają na wizualizację animacji. Co więcej, możesz bezpośrednio podglądać edytowany obrazek oraz odtwarzać animacje na prawdziwym ekranie o dowolnej rozdzielczości, korzystając z mikrokontrolera i interfejsu RS232/UART.
Poniżej przedstawiamy poglądowych schemat połączeń dzięki którym można sobie podłączyć do komputera EKRAN PODGLĄDOWY - na którym będzie wyświetlane w czasie rzeczywistym podczas projektowania - to co znajduje się w polu roboczym programu, Dzięki tej rewelacyjnej funkcjonalności można od razu w trakcie projektowania widzieć własnym okiem jak projektowane grafiki lub animacje będą wyglądały na rzeczywistym ekranie zbudowanym np z adresowalnych diod LED typu WS2812B
Lista elementów części i modułów potrzebnych do zbudowania we własnym zakresie ekranu podglądowego:
ATmega1284 |
ATmega1284P |
Jeśli wykorzystujemy TYLKO jeden ekran podglądowy to w USTAWIENIACH programu MkPixelMaster należy dokonać wyboru odpowiednich opcji dokładnie jak przedstawiono to na rysunku poniżej:
Opis konfiguracji:
MkPixelMASTER daje również możliwość eksportu gotowych grafik do formatów BMP, JPG i PNG. Moduł Movie Maker umożliwia zapis projektów do własnego formatu *.mkproj, zawierającego metadane i wszystkie pliki graficzne składające się na animację.
Program współpracuje z zaawansowaną biblioteką obsługującą adresowalne diody LED, która może być dostosowana do różnych rodzin mikrokontrolerów, od 8-bitowych AVR po ARM/STM i moduły ESP. Dodatkowo, w ramach kursu Magic LED, dostępna jest szczegółowa instrukcja programowania diod adresowalnych w języku C.
MkPixelMASTER oferuje intuicyjny interfejs użytkownika oraz profesjonalne kursorów dla różnych narzędzi, zapewniając płynne i efektywne korzystanie z programu. Minimalne wymagania systemowe to Windows 7, 8 GB RAM i zalecany dysk SSD.
Chociaż społeczność użytkowników jest dopiero w fazie tworzenia, na kanale Discord dla studentów kursu Magic LED znajdziesz wsparcie i wymianę doświadczeń. Dodatkowo, dostępna będzie dokumentacja oraz liczne poradniki wideo, które pomogą Ci opanować wszystkie funkcje i narzędzia programu.
MkPixelMASTER to produkt, który dostępny jest natywnie dla systemu Windows, a dzięki kompatybilności z Wine może być uruchamiany również na platformie Linux. Dzięki swoim zaawansowanym możliwościom, intuicyjnemu interfejsowi i wsparciu dla adresowalnych diod LED, program ten staje się niezastąpionym narzędziem dla wszystkich pasjonatów tworzenia i programowania własnych wyświetlaczy kolorowych. Odkryj nieskończone możliwości sztuki pikseli z MkPixelMASTER!